Seed Synergy Partners Launch New Website and Release Green Paper

January 10, 2018
Seed Synergy Partners Launch New Website and Release Green Paper
Ottawa, Ontario: January 10, 2018 – The Seed Synergy Collaboration Project has launched a new website, seedsynergy.net, and released a comprehensive Green Paper proposing a vision for the next generation seed system and inviting comments on it.

Over the past year, leaders from the six major seed sector industry organizations have been working together on the Seed Synergy Collaboration Project to develop recommendations and implementation plans that will enable a next generation seed system for Canada.

“The Seed Synergy partners are pleased to announce these updates to you”, said Krista Erickson, Executive Director of the Commercial Seed Analysts Association of Canada, speaking on behalf of the group. “Collaboration between the partner groups over the last number of months has brought us one step closer to the reality of a seed system that functions optimally for all those involved in it and for Canadians in general. We hope that agriculture value chain partners will join with us in the discussion and visit our new website today”.

The current model of the seed sector must adapt to seize emergent opportunities. Canada needs a strong vision for the future, and practical reforms now, to position producers, innovators, and ultimately the entire agricultural value chain to succeed in a highly competitive and innovation-based global marketplace.

The Green Paper is the Seed Synergy partnership’s vision for how to meet these challenges, with proposals designed to: stimulate investment to unlock our innovative potential, enable industry to play a greater leadership role in governing the seed system, increase transparency within the system and better meet diverse customer needs and drive growth throughout the agriculture value chain.

Over the coming months the Seed Synergy organizations will be talking to their members, holding regional workshops, and engaging with stakeholders (including key federal government departments) to produce a final White Paper for the spring/summer 2018. The White Paper will chart a course for the future of the seed system, and will set out a strong path forward for industry and government to work together in a meaningful way.

For more details and to provide feedback, visit the new Seed Synergy website.

-30-

The Seed Synergy Collaboration Project is comprised of six organizations: The Canadian Plant Technology Agency, The Canadian Seed Growers’ Association, The Canadian Seed Institute, The Canadian Seed Trade Association, The Commercial Seed Analysts Association of Canada and CropLife Canada. Learn more about the Seed Synergy Collaboration Project at seedsynergy.net.

For more information or to arrange an interview, please contact:

Caroline Lafontaine, Managing Director, Communications and Member Services, Canadian Seed Growers’ Association
Phone: 613.236.0497 x 225
Email: clafontaine@seedgrowers.ca

Kim Sabourin, Communications and Member Engagement Coordinator, Canadian Seed Trade Association
Phone: 613.829.9527 x 224
Email: ksabourin@seedinnovation.ca

Nadine Sisk, Vice-President of Communications and Member Services, CropLife Canada
Phone: 613.230.9881 x 3224
Email: siskn@croplife.ca

Bulletin de nouvelles
LES PARTENAIRES DE SYNERGIE DES SEMENCES LANCENT UN NOUVEAU SITE WEB ET DIFFUSENT LE LIVRE VERT
Ottawa (Ontario) : 10 janvier 2018 – Le projet Collaboration Synergie des semences a lancé un nouveau site Web, seedsynergy.net, et a diffusé un Livre vert exhaustif qui propose une vision pour le système de semences de prochaine génération et qui vous invite à formuler des commentaires à son sujet.Au cours de la dernière année, les dirigeants des six grandes organisations de l’industrie du secteur des semences ont collaboré au projet Collaboration Synergie des semences afin d’élaborer des recommandations et des plans de mise en œuvre qui habiliteront un système de semences de prochaine génération pour le Canada.

« Les partenaires de Synergie des semences sont heureux de vous faire part de ces mises à jour, a indiqué Krista Erickson, directrice exécutive de l’Association des analystes de semences commerciales du Canada, parlant au nom du groupe. La collaboration entre les groupes partenaires au cours des derniers mois nous a rapprochés un peu plus de la réalité d’un système de semences qui fonctionne de façon optimale pour tous ceux et celles qui en font partie ainsi que pour la population canadienne en général. Nous espérons que les partenaires de la chaîne de valeur de l’agriculture se joindront à nous pour cette discussion et visiteront notre nouveau site Web dès aujourd’hui ».

Le modèle actuel du secteur des semences doit s’adapter pour saisir les occasions émergentes. Le Canada a besoin d’une solide vision pour l’avenir, et des réformes pratiques maintenant, pour positionner les producteurs, les innovateurs, et ultimement toute la chaîne de valeur agricole afin qu’ils connaissent du succès dans un marché mondial très concurrentiel et axé sur l’innovation.

Le Livre vert constitue la vision du partenariat de Synergie des semences sur la façon de relever ces défis, offrant des propositions conçues pour : stimuler l’investissement permettant de débloquer notre potentiel innovateur, habiliter l’industrie à jouer un rôle plus grand de leadership en régissant le système de semences, accroître la transparence au sein du système et mieux répondre aux besoins variés des clients et susciter la croissance dans toute la chaîne de valeur de l’agriculture.

Au cours des mois qui viennent, les organisations de Synergie des semences discuteront avec leurs membres, tiendront des ateliers régionaux et entameront le dialogue avec les intervenants (y compris les ministères fédéraux clés) afin de produire un Livre blanc définitif pour le printemps ou l’été de 2018. Le Livre blanc tracera la voie pour le futur système de semences et établira la voie à suivre pour que l’industrie et le gouvernement collaborent de façon significative.

Pour de plus amples détails et pour faire part de votre rétroaction, visitez le nouveau site Web de Synergie des semences.

-30-

Le projet Collaboration Synergie des semences se compose de six organisations : la Canadian Plant Technology Agency, l’Association canadienne des producteurs de semences, l’Institut canadien des semences, l’Association canadienne du commerce des semences, l’Association des analystes de semences commerciales du Canada et CropLife Canada. Apprenez-en davantage sur le projet Collaboration Synergie des semences à l’adresseseedsynergy.net.

Pour de plus amples renseignements ou pour prévoir une entrevue, veuillez communiquer avec :

Caroline Lafontaine, administratrice gestionnaire, Communications et Services aux membres, Association canadienne des producteurs de semences
Téléphone : 613.236.0497, poste 225
Courriel : clafontaine@seedgrowers.ca

Kim Sabourin, coordonnatrice, Communications et Mobilisation des membres, l’Association canadienne du commerce des semences
Téléphone : 613.829.9527, poste 224
Courriel : ksabourin@seedinnovation.ca

Nadine Sisk, vice-présidente, Communications et Services aux membres, CropLife Canada
Téléphone : 613.230.9881, poste 3224
Courriel : siskn@croplife.ca